The Return of the Spacesim

User avatar
Hastur
Member
Posts: 233
Joined: 08 Apr 2009, 22:56
Main Game: Ingress
Location: Amsterdam

The Return of the Spacesim

Post by Hastur »

..Image

De jaren tachtig en negentig waren de hoogtij dagen van de spacesim. Het waren één van de eerste 3D games. Waarin je de onmetelijke ruimte betrede. Om daar handel te drijven met buitenaardse lieden of om jacht te maken op galactisch gespuis.

In de nieuwe eeuw is het genre praktisch uitgestorven, daar uitgevers er geen brood meer in zagen. Het waren enkel nog de eigenwijze IJslanders van EVE-online en het Duitse X-universe die het vaandel hoog hielen. Maar daar gaat binnenkort verandering in komen. Want dankzij de opkomst van crowdfunding, hebben de twee hoogvliegers van weleer (David Braben en Chris Roberts) hun Elite en Wing Commander series nieuw leven ingeblazen.
Overigens met wisselend succes. David Braben heeft voor Elite Dangerous tot nu toe ongeveer 2 miljoen pond binnen geharkt. Terwijl Chris Roberts het een stuk beter aanpakt. Voor zijn Star Citizen staat de teller inmiddels al op 27 miljoen dollar.

Beide games zullen zowel een single als multi player bevatten, waarbij die laatste een persistente omgeving zal hebben. Maar daar Chris Roberts bij elke funding mijlpaal nieuwe features belooft, is het nog maar de vraag wanneer het zal uitkomen. Want tijdens de ontwikkeling van Freelancer (eind jaren negentig) beloofde hij ook al gouden bergen. Waardoor het spel na jaren van uitstel pas in 2003 het levenslicht zag.

Ikzelf heb beide games ondersteund. Maar binnen Aftershocks lijkt de nadruk op Star Citizen te liggen. Waarbij sommige voor bijna $400 aan schepen hebben gekocht. Wat ik nogal overdreven vind. Daar alles ook in-game verkrijgbaar is voor virtueel geld. Ik ben voor dit scheepje gegaan. Wat me in totaal $100 heeft gekost. Als je tevens toegang wilt hebben tot de beta van Star Citizen (welke niet gewiped zal worden), ben je minimaal $45 kwijt.

[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Last edited by Hastur on 16 Nov 2013, 11:22, edited 5 times in total.
Image
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Scon »

Aaaah Elite.... toen het leven nog simpel was. :|
User avatar
aeoius
Member
Posts: 244
Joined: 24 Apr 2009, 09:22
Main Game: BF5, Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione

Re: The Return of the Spacesim

Post by aeoius »

I would have real problems when Descent Freespace would get a remake :mrgreen:

It's actually the only single player game I've ever finished plus the expansion pack and was followed for me with Starsiege Tribes and I never went back to singleplayer games.
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Scon »

Mag in je moeders taal hoor! :mrgreen:
User avatar
Uinseann
Site Admin
Posts: 681
Joined: 08 Apr 2009, 11:02
Main Game: Satisfactory
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Uinseann »

Scon wrote:Mag in je moeders taal hoor! :mrgreen:


Mijn moeder spreekt dus plat Ernems.....

"Kettùtter weaohrl opzitte jung"
In an hour of Darkness a blind man is the best guide. In an age of Insanity look to the madman to lead the way.

Steam: =NL= Uinseann
Origin: Uinseann
Uplay: Uinseann-DGNL-
Battlenet: ?
User avatar
aeoius
Member
Posts: 244
Joined: 24 Apr 2009, 09:22
Main Game: BF5, Assetto Corsa, Assetto Corsa Competizione

Re: The Return of the Spacesim

Post by aeoius »

Scon wrote:Mag in je moeders taal hoor! :mrgreen:
LOL, dat is het mooie aan werken bij een bedrijf waar je vooral in het engels communiceert... zucht :twisted:
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Scon »

Ik heb me wat meer verdiept in Star Citizen, hieronder een post die ik ook al op het ShoX forum heb geplaatst.
I must say that this game appeals a lot to me. However I am very reluctant to invest in a game which is not even a game yet. I have done that once with Mechwarrior online and it turned out to be a bit of a disappointment. What I have seen so far from Star Citizen looks absolutley amazing and nothing would please me more in a game to explore the vastness of space with you guys. What puts me off a lot in this upcoming game, is how everything on their site screams MONEY! MONEY! MONEY! What guarantees does the community have that somewhere this year the game will go live and live up to the expectations?

I also looked at several clips on Youtube and it is really impossible to say what ship I should invest in. On the otherhand it seems you can earn every single ship in the game once it goes live so does it really matter at this stage?
Zijn er nog meer DG-ers die in deze game geïnterresseerd zijn? Wat is jullie mening?

@Hastur, ik zie je niet in de lijst staan op de ShoX site bij members die een "pledge" hebben aangeschaft. Zou ik zeker even melden.
User avatar
Hastur
Member
Posts: 233
Joined: 08 Apr 2009, 22:56
Main Game: Ingress
Location: Amsterdam

Re: The Return of the Spacesim

Post by Hastur »

Ja, het blijft een gok. Maar daar ik de voorpret bij een spel minstens even belangrijk vind, heb ik er niet zo'n moeite mee. En je hoeft niet mee te gaan in de gekte. Want alle schepen zijn ook in-game verkrijgbaar voor virtueel geld. Je kan netzo goed voor een basis Aurora gaan van $40 (met beta toegang) of anders de meer combat gerichte versie van $45.

Hmm, ik dacht dat ik het aangegeven had op ShoX, misschien in ander topic.
Image
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Scon »

Ik heb het package genomen met de 325A.



Ik zat te twijfelen tussen de 325A en de Avenger maar koos de 325A omdat deze wendbaarder is en meer uitbreiding slots heeft. De Avenger is iets sneller en heeft meer cargo space (10 ton vs 8 ton). Tevens schijnt de Avenger een nose mount te hebben voor een enorm kanon (iets voor jouw Avenge? :mrgreen: ;) ).

Uiteraard moet er weer een hangar upgrade bij van €16,- want de standaard hangar is ronduit crap :mrgreen:
User avatar
Scon
Site Admin
Posts: 2314
Joined: 06 Apr 2009, 14:52
Main Game: Real life
Location: Gorinchem
Contact:

Re: The Return of the Spacesim

Post by Scon »

De mening/ slap gelul :mrgreen: van Game Kings over Star Citizen:

http://www.gamekings.tv/videos/gaat-sta ... waarmaken/
Post Reply